My všichni z 5. C velmi rádi překonáváme překážky a řešíme výzvy, a tak jsme se bez váhání v září tohoto školního roku zapojili do projektu Eduzměny: Řešíme společnou výzvu. Svou výzvu jsme si měli vymyslet sami s tím, že by to měla být výzva, která nám pomůže k tomu, aby se nám lépe učilo nebo aby nám spolu bylo lépe ve třídě nebo ve škole. Dali jsme hlavy dohromady, argumentovali jsme a diskutovali a (poměrně rychle) jsme se shodli na tom, že cílem naší výzvy bude ulehčit si přestup na druhý stupeň, který nás budoucí šesťáky v září čeká. Jak jistě víte, tak u nás ve škole to není jen změna předmětů a vyučujících, ale také budovy (učeben, šaten, ...). Způsobů a cest, jak naši výzvu zdolat, bylo několik, ale jako úplně nejlepší způsob nám přišlo oslovit někoho, kdo to na druhém stupni dobře zná. Byla to docela náhoda, když jsme narazili na třídu 8. B, která hledala parťáky na akci Noc s Andersenem. No, a tím to vlastně všechno začalo... S pomocí holek a kluků z 8. B jsme objevovali a prozkoumali prostory druhého stupně, dozvěděli jsme se, co je důležité, na co si dát pozor, ale hlavně, kde koho a co najít. Zažili jsme hodinu chemie, kdy jsme zjistili, co je pH, a změřili jsme pH vybraných nápojů a tekutin. Aktivně jsme byli zapojení do hodiny angličtiny, kdy jsme si mimo jiné zahráli "živé pexeso". V hodině výtvarné výchovy jsme s velkou podporou osmáků vyráběli brouky z keramiky, na které jsme obzvlášť pyšní. Zažili jsme tvořivou hodinu v dílnách a stali jsme se pomocníky a degustátory v hodině vaření.
Cílem naší výzvy bylo ulehčit si přestup na 2. stupeň... Myslíme si, že se nám to docela povedlo. Někteří z nás získali nové kamarády, jiní se uklidnili tím, že už ví, kde co a koho najít, někomu pomohlo zjištění, že vyučující na 2. stupni jsou moc príma a nebo že předměty, které nás na 2. stupni čekají, budou také zajímavé.
Nic z toho by ale nebylo možné, pokud bychom neměli podporu osmáků a jejich vyučujících, kteří nás bez váhání pozvali a zapojili do svých hodin.
Proto nakonec velmi děkujeme:
všem holkám a klukům z 8. B, kteří nás od začátku až do konce "podrželi" a podporovali při každé naší společné aktivitě,
panu učiteli Buchtovi za to, že nám svou úžasnou třídu 8. B pro náš projekt "půjčil" a zastřešil naší první "mimoňovskou" akci na koupališti,
paní učitelce Beranové za to, že nám pomohla objevovat prostory druhého stupně,
paní učitelce Křovinové za to, že díky ní víme, že hodiny chemie mohou být smysluplné a praktické,
paní učitelce Šíchové za úžasnou hodinu plnou aktivit a skvělé "angličtiny",
paní učitelce Pazderkové za super nápad udělat brouky z keramiky,
paní učitelce Ptáčníkové za hodinu vaření a za menu hodné luxusní restaurace
a panu učiteli Drápelovi za velkou improvizaci a nápaditou a tvořivou hodinu v dílnách.
Děkujeme:)
Holky a kluci z 5. C
Ing. Zuzana Kašová